Wycieczka do stolicy Dolnego Śląska

Wycieczka do stolicy Dolnego Śląska 1

W czwartek 7 września 2017 grupa uczniów i absolwentów ZSP im. Eugeniusza Kwiatkowskiego udała się na co rocznie organizowaną „biblioteczną wycieczkę szkolną”. Celem tegorocznej wycieczki był Wrocław.

Po przyjeździe do stolicy Dolnego Śląska – i poznaniem sympatycznej Pani przewodnik – udaliśmy się na Wyspę Tumską. Zwiedziliśmy zabytki siedziby biskupów wrocławskich takie jak przepiękna katedra czy Brama Kluskowa. Mieliśmy okazję przejść się jedyną w Wrocławiu ulicą, gdzie nadal używane są lampy gazowe i pracuje latarnik. Następnie przespacerowaliśmy do Ossolineum i zwiedziliśmy aule Uniwersytecką. Nasz trzy godzinny spacer zakończyliśmy na Rynku Głównym. Głodni i spragnieni udaliśmy się do jednej z restauracji amerykańskiej sieci, tradycjonaliści – wspierający polską gospodarkę – poszli stoczyć bój z „wielkim pierogiem”. Niestety, polegli – nie zjedli całego. Zwieńczeniem całego pobytu był rejs statkiem po Odrze i wizyta w wrocławskim zoo. Największe wrażenie zrobiło na nas oceanarium i afrykarium.

Zmęczeni lecz bardzo zadowoleni wróciliśmy do domów. Dziękujemy organizatorom za wycieczkę i czekamy na kolejną edycję.