Pocztowe zmiany

Pocztowe zmiany 1

Chyba nikt z nas delikatnie rzecz ujmując nie przepada za wizytami, które niestety od czasu do czasu musimy odbywać a mianowicie za wysyłaniem, odbieraniem listów, paczek i załatwianiem innych spraw na Poczcie Polskiej. Rzadko natrafić na dzień, w którym nie ma w tym urzędzie kolejek, czasami coś zgubią i za każdym razem człowiek czuje, że to on jest petentem, który ma cierpliwie czekać i tak musi po prostu być. Tak funkcjonują placówki na terenie całego kraju i tak naprawdę alternatywą dla nich jest wybór spośród niewielkiej liczby innych dostarczycieli korespondencji. Pytanie czy jest to wybór na lepsze. Czy tak samo działają poczty na całym świecie? Szczerze pisząc nie wiem, ale wiem, że sytuacja na Poczcie Polskiej może, a nawet powinna ulec zmianie w najbliższym czasie na korzyść obywateli.

Poczta staje się strategicznym partnerem Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji. Nadto w tym samym czasie następuje wdrażanie nowego systemu w tejże instytucji, którego celem jest nastawienie się na wyniki, a co za tym idzie poprawa jakości usług i obsługi konsumenckiej. Decyzją Urzędu Komunikacji Elektronicznej poczta została wybrana do pełnienia powszechnych usług przez następne dziesięć lat. Jako powszechne usługi należy tutaj rozumieć nie tylko rynek pocztowy to jest to co znamy, z czego korzystaliśmy i korzystamy do tej pory, ale także usługi e-administracji oraz zastosowanie nowoczesnych pod względem technologicznym rozwiązań w placówkach, które skrócą czas a przez to poprawią komfort korzystania z usług. Właśnie ten e-handel to przyszłość, taka jest światowa tendencja. Dlatego Poczta Polska oprócz tradycyjnego sposobu dostawy towarów tj.: dostawa do drzwi, wprowadza system dostaw do service-pointów, którymi mogą być placówka pocztowa, sieć detaliczna, czy stacja paliw, a więc miejsca, gdzie jest duży ruch klientów. Trzeci model to będą urządzenia paczkowe samoobsługowe.

Należy przy tym dodać, że Polska jako pierwszy kraj w Unii Europejskiej po liberalizacji rynku przeprowadziła konkurs na operatora pocztowego. Oczywiście były pewne obawy związane z tym procesem, niepewności, wzmogła się atmosfera konkurencyjności, pytania czy musimy być pierwsi w Europie, którzy organizują konkurs w tym zakresie.

Wygrany konkurs to szczególnie bardzo dobra wiadomości dla pracowników samej Poczty Polskiej. Da im to swego rodzaju stabilność jeżeli chodzi o ich miejsca pracy. Również należy zakładać, że zostaną utworzone nowe etaty w związku z rosnącym zapotrzebowaniem, nie tylko osoby do obsługi klienta w okienku, ale też informatycy, specjaliści od e-technologii, przedstawiciele handlowi, marketingowcy, osoby odsługujące bank pocztowy itp. Jednym słowem wiele miejsc pracy.

Niech zmiany idą własnym torem najważniejsze, aby w ich rezultacie konsumenci mieli taniej i lepiej. Jak na razie wszystko na to wskazuje, także nie zapeszając życzmy powodzenia i wytrwałości w realizacji.

Killion Munyama

0 0 głosuj
Ocena artykułu

Rozwój lokalnych mediów potrzebuje finansowania, Twoje wpłaty czynią nas niezależnymi i samowystarczalnymi. Dziękujemy.

Wybrane dla Ciebie

Opublikował: PGO24

Subskrybuj
Powiadom o
guest
2 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze Najlepiej oceniane
Inline Feedbacks
Pokaz wszystkie komentarze
grox
grox
5 lat temu

Im bliżej wyborów tym działalność publicystyczna posła K.M. staje się intensywniejsza. Tylko kto czyta te mądrości?

grox
grox
5 lat temu

Im bliżej wyborów tym działalność publicystyczna posła K.M. staje się intensywniejsza. Tylko kto czyta te mądrości?

2
0
Co o tym myślisz? Prosimy o komentarz.x
()
x