Krystyna Kurek drobiowe grodzisk

„Klopsy” i pizza… czyli Viva Italia!

16 marca 2018 roku, w dzień 18 urodzin jednego z uczestników wycieczki, siedmioosobową grupą  wyruszyliśmy w podróż do Włoch. Jak to wycieczki mają w zwyczaju, już na lotnisku spotkały nas pierwsze atrakcje. Walizka Kornelii nie zdążyła nawet opuścić terytorium naszego kraju, a już musiała wracać do domu.

Z kolei Paweł  zaskoczył nas umiejętnością pakowania bagażu i udowodnił, że coś takiego jak większy bagaż podręczny nie jest potrzebny na czterodniowy wyjazd!

Lot przebiegł pomyślnie, nawet nie zauważyliśmy, a już byliśmy w kraju pizzy i makaronów. Po zakwaterowaniu się w mieszkaniu udaliśmy się wspólnie na zwiedzanie uroczego miasta, w którym mieszkaliśmy – Bergamo.

Korzystając z pięknej, słonecznej pogody wjechaliśmy kolejką na punkt widokowy, zjedliśmy pyszne lody w słynnej kawiarni, w której jako pierwszej na świecie wymyślono smak- straciatella. Grzechem byłoby też  nie spróbować włoskiej pizzy. Skosztowaliśmy też lokalnego przysmaku: polentinek, czyli okropnie słodkich, żółtych ciasteczek, smażonych na głębokim tłuszczu. Zobaczyliśmy ćwiczenia szczudlarzy – to popularna forma rekreacji w Italii. A wieczorem Paweł otworzył szampana, którego specjalnie na  jego „osiemnastkę” przygotował nasz gospodarz: Michelangelo.

Kolejnego dnia naszej wyprawy udaliśmy się pociągiem do stolicy Lombardii – Mediolanu. Niestety, tego dnia pogoda nas nie rozpieszczała. Lało jak z cebra. Mimo tego udało nam się odwiedzić zamek Sforzów. Zajrzeliśmy także do wnętrza jednej z najbardziej znanych budowli we Włoszech a także Europie – Katedry Narodzin Św. Marii w Mediolanie. Następnie spacerowaliśmy ulicami, na których mieściły się butiki znanych marek mody (Mediolan to światowa stolica mody). Ze względu na bardzo złą pogodę zrezygnowaliśmy z jednego punktu wycieczki, jakim było wejście na dach wspomnianej wcześniej katedry. Dzięki temu wróciliśmy wcześniej do mieszkania, co pozwoliło nam zregenerować siły na kolejny dzień.

W niedzielę udaliśmy się do Lecco, gdzie kolejką gondolową wjechaliśmy na górę Piano d`Erna – jeden ze szczytów Alp Bergamskich. Była to dla nas ogromna atrakcja. Na  szczycie urządziliśmy sobie bitwę na śnieżki i cofnęliśmy się w ten sposób do czasów dzieciństwa. Całej naszej zabawie towarzyszyły niesamowite widoki: wokół z mgły wyłaniały się alpejskie czterotysięczniki, w dole widzieliśmy jezioro Como.

W dalszej kolejności udaliśmy się do Varenny. Po drodze zobaczyliśmy najkrótszą rzekę Włoch  – Fiumellatte (tzw. rzeka mleczna), która ma jedynie 250m długości . Spacerowaliśmy wąskimi uliczkami miasteczka leżącego nad jeziorem Como, jednym z najgłębszych w Europie
i uznanym przez internautów za trzecie w kolejności najpiękniejsze jezioro świata. Popłynęliśmy również promem do Bellagio, miejsca chętnie odwiedzanego przez turystów.

Ostatniego dnia przyszedł czas na odpoczynek. Całą grupą tuż przed wylotem udaliśmy się na zakupy oraz oczywiście na ostatnią włoską pizzę na tym wyjeździe. W ciągu tych kilku dni bardzo zgraliśmy się ze sobą, razem spędzaliśmy całe dnie i wieczory. Wspólnie przygotowywaliśmy posiłki i ponoć wychodziło nam to całkiem nieźle.
Był to niezapomniany czas, pełen niesamowitych emocji. Nigdy nie zapomnimy tego, co zobaczyliśmy i przeżyliśmy w kraju jakim są Włochy.

W wyprawie zorganizowanej w ramach Europejskiego Roku Dziedzictwa Kulturowego wzięli udział członkowie Szkolnego Klubu Turystycznego „KLOPS”: Zuza Przymuszała, Dominika Sławińska, Monika Maciejak, Kornelia Włodarczak, Paweł Bartkowiak i Szymon Mortka.

Specjalne podziękowania składamy głównemu sponsorowi wycieczki: Bankowi Spółdzielczemu w Grodzisku Wlkp. i panu Prezesowi Edmundowi Kowalskiemu.

Za bezinteresowną pomoc w organizacji wyprawy dziękujemy członkom honorowym Klubu: pani Mirosławie Szpot – Prezes Gminnej Spółdzielni SCH w Grodzisku Wlkp. oraz panu Ryszardowi Ziemkowi. W organizacji wyjazdu wsparli nas także: pan Tomasz Mortka z Wojnowic oraz panowie Paweł Czapla i Rafał Bartkowiak. DZIĘKUJEMY!
Źródło: ZST Grodzisk Wlkp.