Krystyna Kurek drobiowe grodzisk

Groclin walczy o rynek

U producenta unikalnych poszyć dla segmentu motoryzacyjnego trwa proces reorganizacji działalności.

Celem Grupy na 2019 rok była poprawa sytuacji finansowej oraz bezpieczna reorganizacja działalności, co w znacznej mierze zostało zrealizowane. Przed Zarządem stoją jednak nowe wyzwania.

Skonsolidowane przychody producenta poszyć samochodowych po trzech kwartałach 2019 roku wyniosły 103,2 mln zł, zysk operacyjny -1,3 mln zł, EBITDA 2,7 mln zł, a zysk netto -2,6 mln zł.

Pod koniec ubiegłego roku Groclin sprzedał udziały w spółkach segmentu inżynieryjnego. Ponadto w pierwszej połowie br. sprzedał zakład zlokalizowany w Grodzisku Wielkopolskim oraz nieruchomość w Karpicku. Jednocześnie działalność produkcyjną Grupy przeniesiono za granicę.

Nadal duży nacisk kładziemy na staranny dobór projektów i koncentrację na najbardziej rentownych kontraktach. Wygaszamy zlecenia o niskiej marży, nawet jeśli ma to przynieść chwilowe zmniejszenie portfela obsługiwanych projektów. Celem na ten rok była poprawa sytuacji finansowej Grupy oraz bezpieczna reorganizacja działalności, co w znacznej mierze zostało zrealizowane. Dzięki temu możemy coraz większą uwagę skupiać na walce o rynek – mówi Andre Gerstner, prezes zarządu Groclin S.A.

Poprawa sytuacji finansowej daje szerokie możliwości rozwoju w nowych obszarach rynku poszyć. Groclin chce by jego poszycia były obecne w samochodach osobowych, ciężarowych, autobusach, a także pociągach.

Wierzymy w potencjał rozwojowy tego segmentu. Nieustannie badamy rynek pod kątem zarówno nowych partnerów biznesowych, jak i nowoczesnych rozwiązań projektowych. Ponadto konsekwentnie analizujemy napływające do firmy zapytania oraz prowadzimy rozmowy z nowymi, potencjalnymi partnerami – dodaje prezes.

Na zdjęciu: dawny zakład Groclinu w Grodzisku Wielkopolskim

Wybrane dla Ciebie

Autor: PGO24